2018-04-08 16:27:00

Interview Old Dutch

In hartje Breda zit sinds de zomer van 2017 Old Dutch. Als je het een sportsbar zou noemen doe je ze te kort. Ja er hangen grote schermen waar je wedstrijden op kan kijken, maar de zaak heeft veel meer te bieden. Naast eten in het restaurant kun je er terecht voor een van de vele biertjes op de tap of natuurlijk een goede cocktail. Over dat laatste spraken we met Jamilla De Keijzer, 26 jaar en bedrijfsleider van Old Dutch.

Flavour Selection: Jullie zijn nu een klein jaar open, hoe gaat het?
Jamilla De Keijzer:
Het gaat enorm goed! In juli zijn we geopend met de Ground Floor en de First Floor. Het restaurant is enkele maanden later geopend, in september. Met de grote klassieke sportwedstrijden zitten we altijd vol en we merken dat we een gewilde plek zijn voor het organiseren van evenementen, vergaderingen en bedrijfsfeesten. Supertof om te zien dat we ondanks de iets verstopte ingang de mensen ons goed weten te vinden.

Waarom hebben jullie gekozen voor cocktails op de kaart?
Als jonge vrouw zijnde wilde ik naast het grote bierassortiment toch ook wel iets anders op de kaart. Naast dat je dan altijd voor een wijntje gaat wilde ik daarom de kaart uitbreiden. Lekker borrelen met vriendinnen met een cocktail op tafel is wat ik zelf graag doe. Een wijntje drink je thuis ook wel, een cocktail maak je zelf niet zo snel. 

"We willen niet een standaard kaart"

 

Spelen jullie daarmee in op trends of volgen jullie hierin ook een beetje wat de klanten wensen?
Wij zijn zeker enorm bezig met trends. We gaan graag een uitdaging aan en willen niet een standaard kaart. Zelf proberen we zoveel mogelijk nieuwe trends te spotten, maar ook de mening van onze gasten is voor ons heel belangrijk. We proberen zoveel mogelijk naar hen te luisteren. 

Hoe laten jullie de gasten weten dat jullie cocktails hebben?
Eerst stonden de cocktails alleen in onze menukaart tussen de drankselectie. Nu zijn we gaan samenwerken met Mr. Flavour. In samenwerking met Mr. Flavour hebben we een losse cocktailkaart op tafel gezet met daarin acties waar onze gasten van kunnen profiteren. Daarnaast promoten we dit ook op onze social mediakanalen.

En waarom werken jullie met Flavour Selection?
Daar heb ik voor gekozen omdat ik zelf geen ervaren cocktailshakester ben, maar toch cocktails wilde en voor mij dit dus een perfecte stap was om toch heel easy cocktails op de kaart te kunnen zetten. Zonder lange training vooraf en voor alle medewerkers is het makkelijk om te leren en leuk om te doen!

 

Heb je tips voor andere ondernemers? Hoe train je bijvoorbeeld je medewerkers? Laat je hen actief cocktails aanbieden aan klanten? 
Iedere ondernemer weet dat het van essentieel belang is om je medewerkers goed in te werken. Wij steken hier ontzettend veel energie in omdat wij het ontzettend belangrijk vinden dat iedereen van ons team alles weet en alles kan. Daarbij hoort dus ook de kennis van de menukaart, de dranken, dus ook de cocktails. Stap voor stap leggen wij hen uit hoe je een cocktail maakt en anders ligt er achter iedere bar nog een spiekbriefje. En uiteraard wanneer er een switch van cocktails is, dan is er vanuit Maxxium een cocktailcursus. Onze medewerkers zijn steeds actiever met het verkopen van cocktails omdat we er onderling een wedstrijdje op de vloer van maken. Het is toch leuk om als medewerker te kunnen zeggen en te horen dat jij de meeste cocktails hebt weten te verkopen.