2018-06-17 16:27:00

Werelds aan het Strand

De zomer is in volle gang en misschien nog wel het meest in Werelds aan het Strand in het Zuid-Hollandse Ouddorp. Een beachclub, restaurant, strand, wijnbar, event/trouwlocatie te veel om op te noemen maar bovenal een unieke plek in Nederland. Michel Schreuders, is een van de eigenaren van het prachtige complex en met hem praten we over cocktails, stranden, tropische dagen en hoe het is om zo’n zaak in de zomer te runnen.

Flavour Selection: Wat een unieke locatie, hoe zijn jullie hier ooit terecht gekomen?
Michel Schreuders:
Ik heb sinds 2012 een lunchroom in Middelharnis, dat zit in een vestiging van Tieleman Keukens. Dat loopt supergoed want doen gemiddeld zo’n 1000 gasten per week. De eigenaar Jan Tieleman was betrokken bij de ontwikkeling van deze locatie en plaatste alle keukens in het Punt West Hotel en Beach Resort. Via hem kregen we de mogelijkheid om deze beachclub te ontwikkelen.

Lijkt me een uitdagend traject, veel tegenslagen gehad in de aanloop? Een nieuw bedrijf beginnen gaat altijd gepaard met uitdagingen. Bij ons was dat het eigenlijk vanaf het begin te goed ging. Klinkt gek maar we hadden gewoon niet verwacht dat het zo snel zo druk zou worden. We wisten wel dat we goed bezig waren met onze plannen want we hadden al 10.000 volgers op social voordat we open waren. Maar dan ben je uiteindelijk toch nog verrast door het succes waardoor je kampt met te weinig personeel, te kleine koffiemachine, te weinig opslagruimte etc. Maar goed dat los je dan wel weer op. Ik dacht in het begin wie weet gaan we ook nog wel is een bruiloft doen maar voor dit jaar staan er al 33 gepland!

Jullie gaan deze zomer werken met Flavour Selection en hebben meerdere cocktails op de kaart. Zie je bij de gasten dat men steeds vaker een cocktail besteld ipv een biertje of wijntje? Ja, dat wordt de eerste keer en ik ben er heel positief over! Je ziet dat de cocktails een groot deel van de markt in Nederland aan het overnemen zijn en het Flavour Selection platform is een perfecte tool om ons daarbij te helpen. 

Zijn er naast de classic Gin Tonics andere drankjes die bij jullie steeds beter lopen? Ja, de Balón 43 van Licor loopt heel erg goed bij ons en is natuurlijk ideaal voor de mooie zomerse stranddagen bij ons. Ohja en de Sangria de Cava van Licor 43 verkopen we ook heel erg veel. 

Ja de pitchers zijn razend populair momenteel. Ik kan me voorstellen dat jullie op de tropische dagen echt topdrukte hebben. Maken jullie deze on te spot of bereiden jullie deze voor? Voorbereiding is in de horeca altijd belangrijk maar op onze topdagen geldt dat natuurlijk helemaal. Pitchers gaan bij ons op dat soort dagen heel hard dus dan bereiden we de basis daarvan voor. Zodra deze besteld worden hoeven we deze dan alleen maar af te maken. 

Tot slot heb je nog tips voor andere ondernemers? 
Blijf dicht bij jezelf, sta achter je product en formule en heel belangrijk… hou vol!