2019-08-30 13:19:00

Altijd vakantie bij Beachclub Indigo ‘Prachtig uitziende cocktails trekken nieuwe gasten’

30 augustus 2019

Beachclub Indigo in Scheveningen biedt het ultieme vakantiegevoel zonder dat je daarvoor de grens over hoeft. Eigenzinnige cocktails horen bij die ‘Indigo-beleving’ zoals het strand bij de zee.

Uitgestrekt in een hangmat of de lekkere loungekussens, een verse kokosnoot bij de hand en een relaxed muziekje op de achtergrond: je waant je als vanzelf op een tropisch eiland. Dat is precies de bedoeling van Tom Commers en Michel Varkevisser, eigenaren van beachclub Indigo die al zeven jaar bestaat. “Onze gasten wanen zich hier in het buitenland op vakantie”, zegt Tom. “Iedereen kan zichzelf zijn. Er heerst hier een familiegevoel, zowel bij het team als de gasten. Dat maakt ons anders. Veel mensen komen hier in hun eentje naartoe omdat ze weten: bij Indigo ben je nooit alleen.”


Dansende massa

De kleurige beachclub is inmiddels een fenomeen, met bijzondere themafeesten als Full Moon, Indiburn en Indigo: Welcome to the circus. “Zo’n feest mondt meestal uit in een soort kolkende dansende massa, alsof je echt in een tropisch paradijs aan het feesten bent, ergens op de planeet Indigo.” Ook voor bruiloften en partijen is het een populaire plek. Dit jaar moest er zelfs een extra productiekeuken bijgebouwd worden om de capaciteit te vergroten.

De menukaart van Indigo biedt healthy fusion gerechten met hier en daar een klassieker. De cocktailkaart is al even eigenzinnig. “Indigo is een beleving, daar hoort een passende cocktailkaart bij. Sommige cocktails, zoals de ginsalabim met gin, meloensap, vlierbloesem en honing, hebben we zelf verzonnen. Niks mis met mojito’s en caipirinha’s, ze passen alleen niet echt bij ons. Inmiddels weten de gasten dat, ze vinden het leuk iets om anders te proberen.” Toch blijven ook de Moscow Mule – met Thomas Henry gingerbeer – en de Indigo gin tonics – met verschillende tonics van Thomas Henry – populair.

Marketingtechnisch zijn cocktails interessant. Een prachtig drankje dat het leuk doet op Instagram, trekt nieuwe gasten.” Indigo zonder cocktails – dat is ondenkbaar. “Zeg je strand, zeg je cocktails. Zeg je vakantiegevoel, zeg je cocktails. Mensen krijgen geen vakantiebeleving zónder.”

Ginsalabim

Vanwege de beperkte barruimte gaan ze praktisch te werk bij wijzigingen in het assortiment. “Als er een nieuwe cocktail wordt bedacht, moet een andere van de kaart.” Uitbreiding van het huidige aanbod zal er voorlopig niet van komen, denkt Tom.

Hij heeft het er regelmatig over met Sonny Verschoor, brandmanager van The Flavour Selection. “Sonny weet er veel van, hij probeert altijd mee te denken.” Maar de ginsalabim sneuvelt zeker niet: “Die wordt zo ontiegelijk vaak verkocht!”

Tip van Tom: Originaliteit maakt het verschil. Zet bijzondere cocktails op de kaart, aangepast op de smaak en wensen van je gasten.