2021-01-20 15:27:00
Drankentrends

Waarom Ready to Drink juist nu zo ideaal is om te serveren

Cocktails zijn populairder dan ooit. Geen wonder, want de moderne horecabezoeker wil genieten en verrast worden door nieuwe, onverwachte en spannende smaakcombinaties die op een aantrekkelijke manier worden geserveerd. Tegelijkertijd is het lastig om bartenders te vinden die zulke betoverende cocktails kunnen serveren. Ready to Drink’s (RTD’s) zijn hiervoor een uitkomst: ze zijn steeds aantrekkelijker om op te nemen in het aanbod op je drankenkaart omdat ze een constant en kwalitatief alternatief zijn voor cocktails die op locatie worden gemixt. Daarnaast zorgt het gemak van serveren voor een snelle service. En dat is - bijvoorbeeld voor het cateren van lokale events - een uitkomst. Zeker nu de vraag naar horeca-professionals groter is dan het aanbod.

De terrassen zijn weer open en de zomerse cocktail vindt gretig aftrek onder de enthousiaste bezoekers. Nu de roaring twenties weer van start gaan wil je alleen nog maar ‘ja’ kunnen verkopen en de omzetten het liefst zo snel mogelijk weer inlopen. Maar in de horeca is het tekort aan personeel momenteel soms zo nijpend dat sommige zaken alsnog dicht moeten blijven. Uit cijfers van het CBS blijkt dat het tekort aan horeca-professionals met relevante opleidingen en diploma’s, zelfs groter is dan voor de crisis. Het is voor horeca-uitbaters bijvoorbeeld lastig om mensen te vinden die een kwalitatief hoogstaande cocktail kunnen mixen.

 
Toch profiteren dankzij RTD’s

Slimme horeca-ondernemers kunnen ondanks deze krappe arbeidsmarkt toch profiteren van de populariteit van cocktails. RTD’s zijn hier namelijk de perfecte oplossing voor. Daarnaast heeft dit segment de afgelopen jaren een inhaalslag in kwaliteit gemaakt: RTD’s zijn inmiddels hoogwaardige cocktails die binnen een handomdraai geserveerd kunnen worden met een constante kwaliteit: alles wat je nodig hebt om je gasten te verrassen met de wow-factor in een glas is wat garnering en ijs.

 

 

Voor elk wat wils

Ook in de breedte biedt het RTD segment voor elk wat wils. Het aanbod varieert van klassieke cocktails met een moderne twist zoals de Elderflower Spritz en Ginger Mule tot frisse, licht bruisende cocktails van Licor 43 gemixt met echt fruitsap in de smaken Lemon, Berry en Apple. Er zijn daarnaast ook Ready to Drink frizzante sangría’s beschikbaar, zoals deze twee nieuwe Lolea’s, die gemaakt zijn van een selectie van de beste wijnen, gemixt met vers fruit en specerijen. En voor een meer exotische ervaring zijn de zomerse Passoa-mixen al tijden niet meer weg te denken. Die zijn als RTD beschikbaar in de smaken Tonic, Orange en Fresh Orange.

Kortom

Wil je je marges vergroten door in te haken op de cocktailtrend en optimaal profiteren van de start van de roaring twenties? En wil je je klanten opnieuw welkom heten, of op lokale events voorzien van een wow-factor zonder daarvoor extra in personeel te hoeven investeren? Dan zijn RTD’s zonder meer een interessante optie. Ze zorgen namelijk voor een hoge continuïteit op het gebied van kwaliteit en omdat ze zo gemakkelijk te serveren ook nog voor een snelle service.